Bevrijdingsdag 2024

Na jaren deze dag te hebben gevierd in de Alkmaarder Hout, moest het festival wegens broedende lepelaars uitwijken naar het terrein van de voormalige gasfabriek. Al met al geen verkeerde keus omdat het terrein wellicht meer mogelijkheden bied.

Als veteranen kregen wij een groter stuk toegewezen omdat wij meer actief aanwezig wilden zijn. Op een ministormbaan na (te weinig ruimte) konden wij onze tent, de matchwand, een wall of honour en 2 voertuigen kwijt. Maar grote trekker was toch ook de samenwerking met scouting st Laurentius voor het camouflagebroek hangen. Van begin tot eind hebben zij het razend druk gehad met vooral kinderen die wilden deelnemen (de goodies hielpen ook).

De gehele dag werd druk bezocht en de aanloop en aandacht voor veteranen was groter dan ooit. Wat ons betreft voor herhaling  vatbaar.