Veteranenbijeenkomst Alkmaar

Jaarlijks organiseert de gemeente Alkmaar een bijeenkomst, voor de in de gemeente wonende veteranen.

Elk jaar komen hier tussen de honderdvijftig en tweehonderd veteranen naar toe.

Sinds 2016 ondersteund de stichting (toen nog werkgroep) de gemeente met het organiseren.  Een belangrijke stap omdat onze oudere veteranen van een meerderheid een minderheid zijn geworden. Mede door onze ondersteuning is een groot deel van de jongere generatie enthousiaste gemaakt en voelt zich meer verbonden. Samen met de gemeente proberen wij een aansprekend programma neer te zetten met oog op waardering, erkenning, verbinding en entertainment. Belangrijke factor is dat er tijd en ruimte is voor veteranen om met elkaar in gesprek te kunnen gaan waarbij zij de verbinding met elkaar voelen.

Inmiddels is het AZ stadion tot een vaste locatie gegroeid welke alle ruimte en mogelijkheden bied in een gezellige ambiance.

Omdat veel lokale veteranendagen en bijeenkomsten voorafgaan aan de landelijke veteranendag, hebben wij ervoor gekozen dit na de zomer pas te doen. Zo zal dit moment minder botsen met andere veteranenactiviteiten.

Om elk jaar een aantrekkelijk programma te bieden staan wij open voor suggesties. Hierbij kan worden gedacht aan een maximaal een half uur ten overstaan van het hele publiek, of de gehele tijd gedurende de vrije borrel (artiest tussen publiek).

Heb jij een goed idee? laat het ons dan weten via info@stichtingveteranenalkmaar.nl.